Studio MetriQ

Algemene voorwaarden

Deze voorwaarden zijn van toepassing op al onze offertes, werkzaamheden, bestellingen, overeenkomsten en leveringen van diensten of producten.

Artikel 1. Definities

In deze algemene voorwaarden wordt verstaan onder:
1.1. Opdrachtnemer: Studio Metriq B.V., gevestigd aan de Bachweg 39, 3816 NB Amersfoort, ingeschreven bij de Kamer van Koophandel onder KVK nummer 95548211.
1.2. Opdrachtgever: de natuurlijke of rechtspersoon die een overeenkomst aangaat met de Opdrachtnemer.
1.3. Overeenkomst: de overeenkomst tussen Opdrachtnemer en Opdrachtgever met betrekking tot de levering van diensten of producten.
1.4. Diensten: de door Opdrachtnemer aangeboden diensten, zoals (vastgoed)fotografie, (vast)goedvideo, NEN2580 meetrapporten, het uitwerken van plattegronden, artist impressies, puntentellingen, energielabels en BENG-berekeningen.

Artikel 2. Toepasselijkheid

2.1. Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op alle offertes, opdrachten em overeenkomsten en leveringen van de Opdrachtnemer, tenzij schriftelijk anders is overeengekomen.

2.2. Afwijkingen van deze voorwaarden zijn slechts geldig indien deze schriftelijk door de Opdrachtnemer zijn bevestigd.

Artikel 3. Offertes en totstandkoming van de overeenkomst

3.1. Alle offertes van de Opdrachtnemer zijn vrijblijvend en 30 dagen geldig, tenzij anders vermeld.

3.2. De overeenkomst komt tot stand zodra de Opdrachtgever schriftelijk of mondeling akkoord geeft op de offerte van de Opdrachtnemer.

Artikel 4. Uitvoering van de opdracht

4.1. De Opdrachtnemer zal de opdracht naar beste kunnen en met de nodige zorgvuldigheid uitvoeren.

4.2. De Opdrachtgever draagt zorg voor tijdige en volledige aanlevering van benodigde informatie. Vertraging door het niet aanleveren van informatie is voor rekening van de opdrachtgever.

4.3. Wijzigingen in de opdracht kunnen leiden tot aanpassing van de levertijd en/of kosten. Als de opdrachtgever de opdracht heeft verstrekt zaan de opdrachtnemer, dan kan deze slechts kosteloos beëindigd worden tot 1 werkdag (24 uur) van te voren.  Indien de Opdrachtgever de verstrekte Opdracht niet tijdig herroept c.q. beëindigd, wordt door de Opdrachtnemer aan de Opdrachtgever 50% ex btw. van de totale vergoeding in rekening gebracht.

4.4 De Opdrachtnemer kan zich binnen wettelijke kaders op de hoogte stellen of de Opdrachtgever aan zijn betalingsverplichting kan voldoen. Indien de Opdrachtnemer op grond van dit onderzoek redenen heeft om de opdracht te weigeren, heeft hij/zij het recht de opdracht te weigeren

4.5 Bij het uitvoeren van een opdracht zal de Opdrachtnemer op zorgvuldige wijze om gaan met de belangen. Ook bij het inschakelen van een derde partij zal hier de nodige zorgvuldigheid in achter genomen worden.

4.6 De Opdrachtgever zorgt ervoor dat hij alle informatie waarvan hij redelijkerwijs behoort te begrijpen dat deze de uitvoering van de Opdracht nodig is, tijdig en volledig aan de Opdrachtnemer ter beschikking stelt. Bij gebreke hiervan heeft de Opdrachtnemer het recht de uitvoering van de Opdracht op te schorten en de uit de opschorting voortvloeiende kosten aan de Opdrachtgever in rekening te brengen. De Opdrachtgever staat in voor de juistheid van de door hem verstrekte informatie en inlichtingen.

4.7 De Opdrachtgever draagt in algemene zin zorg voor het toegankelijk en representatief zijn van de locatie waar de Opdracht betrekking op heeft, alsmede het beschikbaar zijn van de redelijkerwijs voor de uitvoering van de Opdracht noodzakelijke faciliteiten op die locatie. De Opdrachtnemer behoudt zich het recht voor om een Opdracht te weigeren, indien hij meent dat hij de Opdracht vanwege de omstandigheden op de locatie niet naar behoren kan uitvoeren.

4.8  Na uitvoering van de Opdracht worden de beelden uitsluitend digitaal beschikbaar gesteld aan de Opdrachtgever, in de vorm van een mp4-, PDF- FML,- of JPEG. Bestanden worden aangeleverd via Wetransfer of via de mail in de bijlagen.

Artikel 5. Tarieven en betaling

5.1. Alle tarieven zijn exclusief btw, tenzij anders vermeld.

5.2. Betaling dient te geschieden binnen 14 dagen na factuurdatum, tenzij anders is overeengekomen.

5.3. Bij niet-tijdige betaling is de Opdrachtgever wettelijke rente verschuldigd en komen incassokosten voor zijn rekening.

5.4 Alle buitengerechtelijke en gerechtelijk kosten die de Opdrachtnemer heeft in verband met de incasso van een vordering op de Opdrachtgever zijn voor rekening van de Opdrachtgever. Indien de Opdrachtgever handelt vanuit zijn beroep of bedrijf (niet-consument) , worden de buitengerechtelijke incassokosten bij deze vastgesteld op minimaal 15% van het te vorderen bedrag met een minimum van € 500,00, zonder dat verdere sommatie of ingebrekestelling vereist is.

Artikel 6. Levering en termijnen

6.1. Levertermijnen worden bij benadering aangegeven en zijn niet bindend, tenzij schriftelijk anders is overeengekomen. Normaliter wordt binnen 5 werkdagen de bestanden digitaal aangeleverd. Dit kan oplopen tot circa 7 werkdagen dagen als het om grote complexe opdrachten gaat. Tevens kan dit oplopen indien opdrachtgever de nodige informatie niet tijdig aanlevert.

6.2. Bij overschrijding van de leveringstermijn heeft de Opdrachtgever geen recht op schadevergoeding, tenzij sprake is van opzet of grove nalatigheid.

Artikel 7. Klachten en aansprakelijkheid

7.1. Klachten dienen binnen 7 dagen na levering schriftelijk te worden gemeld. Dit moet zo nauwkeurig worden beschreven zodat de opdrachtnemer hier passend op kan reageren.

7.2. De aansprakelijkheid van de Opdrachtnemer is beperkt tot de factuurwaarde van de betreffende opdracht, tenzij sprake is van opzet of grove schuld. In dit geval wordt een tot nader bepalend bedrag door de beroepsverzekeraar uitgekeerd. Indien er om wat voor reden dan ook; de beroepsverzekeraar niet uitkeert; is de aansprakelijkheid beperkt tot 4 maal het bedrag van de voor de uitvoering van de Opdracht bedongen vergoeding, met een maximum van € 10.000 per gebeurtenis. Afwijkingen tot 2,5%  gelden binnen de norm en wordt niet gezien als meetfout. Bij afwijkingen groter dan 2,5% geldt dat dit tijdig gemeld moet worden bij de opdrachtnemer.

7.3. De Opdrachtnemer is niet aansprakelijk voor indirecte schade, zoals gederfde winst of verlies van gegevens.

Artikel 8. Overmacht

8.1. In geval van overmacht is de Opdrachtnemer niet verplicht zijn verplichtingen na te komen.

Onder overmacht wordt verstaan elke omstandigheid buiten de wil van de Opdrachtnemer, zoals ziekte; extreme weersomstandigheden, storingen in systemen of pandemieën.

Artikel 9. Intellectueel eigendom

9.1. Alle door de Opdrachtnemer gemaakte foto’s, video’s, rapporten en andere werken blijven intellectueel eigendom van de Opdrachtnemer, tenzij schriftelijk anders is overeengekomen.

9.2. Het is de Opdrachtgever niet toegestaan het geleverde werk te wijzigen of te gebruiken voor andere doeleinden dan waarvoor het is geleverd zonder voorafgaande schriftelijke toestemming.

Artikel 10. Privacy en gegevensverwerking

10.1. De Opdrachtnemer verwerkt persoonsgegevens in overeenstemming met de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG).

10.2. Voor meer informatie verwijzen wij naar onze privacyverklaring, te vinden op www.studiometriq.nl.

Artikel 11. Toepasselijk recht en geschillen

11.1. Op alle overeenkomsten tussen Opdrachtnemer en Opdrachtgever is Nederlands recht van toepassing.

11.2. Geschillen zullen worden voorgelegd aan de bevoegde rechter in het arrondissement waar de Opdrachtnemer is gevestigd.

Waarmee kunnen we jou helpen?

Persoonlijk contact staat bij ons voorop. Dus bel gerust of stuur ons een e-mail voor meer informatie. Wij hebben alles in huis voor de optimale presentatie van jouw vastgoed.